Fjärde advent.

Idag är det fjärde advent! Uh, snart är det julafton, iiiih! :D
Har ringt till hyresvärden idag som jag är sur på!! Det drar i vårt sovrum, från balkongdörr. När jag vaknade idag så var det ett tjockt lager med IS på rutan och hela handtaget var frostigt, alltså på insidan! Det är inte konstigt att jag knappt hinner bli frisk innan jag måste bli sängliggande igen! Vi skulle få nya persienner också och det var en gubbe här för ganska längesedan som sa "nu behöver ni inte oroa er för detta för nu vet ni att det är fixat inom en kort framtid". Jo, visst! Vi har fortfarande inte fått våra persienner bytta :@ Och det måste vart sådär en 2-3 veckor sedan om jag inte har fel. Hyresvärden kontaktade inte oss eller ens nämnt något om persiennerna överhuvudtaget! Nu när vi ringde till honom så sa han "skulle ni kunna vänta med persiennerna i vardagsrummet för det blir så dyrt" fan vad sur jag blev! Jävla snåljåp! Fast jag blev mer sur när han sa "Ni har väl inte brottom med fönstrena? Jag kan inte göra något nu, fönstren ska ju endå bytas sen" ... sen? SEN? Det kommer dröja någon vecka sedan får man ringa igen och då har de glömt det och så håller det på så tills man får tag i honom när han går här i området så man får prata med honom öga mot öga och då kommer han säga att han inte kan komma upp och kolla nu utan han kommer om sådär 2 dagar sedan kommer han och då dröjer det fråna dagar till veckor igen! Det ska väl inte behöva ta några månader för att göra småsaker som man själv kunde gjort på max en vecka? Jag blir tokig.
Men, men. Nu ska jag ta några bloss innan jag käkar något. Idag tänkte jag packa och städa lite så det blir gjort ordentligt innan vi åker till Borås på tisdag :) Imorgon hinner man inte mycket då vi ska storhandla och fixa allt som vi ska ha här hemma när vi kommer hem den 25:e :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0