12/1-2010

Jämt ska det vara en jävla massa att stå i!
Att man aldrig kan ha tid för något annat. Men nu finns jag iaf här och kan skriva lite vad som hänt och kommer att hända :D

Jobbig kväll/natt i lördags! Gick och la mej tidigt med ont i halsen och en sprängande huvudvärk. Precis när jag somnat och sov som bäst så hördes ett jädra liv och sedan fick jag inte en blund, stackars mitt huvud. Eftersom jag var sjukt slö och knappt orkade röra mej där jag låg så bankade jag i väggen som en jävla dåre, men inte hjälpte det. Efter en stund så blev det tyst och jag tänkte att nu ska jag slita mej upp på dass och sedan sova. Toa blev det, men när jag väl lagt mej så började det livas igen. Då var jag inte ensam i lägenheten längre. Lång tid senare så somnade jag men då hade jag legat i sängen allt som allt 5 timmar utan att kunnat sova mer än sådär 1,5-2 timmar. När jag väl vaknade idag vid 6 imorse så kom jag ut i vardagsrummet och såg att det jävla pepparkakshuset jag haft ett helvete med låg i en hög helt trasig på bordet och fuktfläckar på golvet för alla blöta skor inte stått på mattorna som jag sagt 100 gånger. Det värsta var när jag skulle ut med scooby och såg att det låg ölburkar överallt! Utanför trappdörren låg det 2 stycken, vid bilen låg det 3 stycken och i källan låg det öl i en stor pöl över golvet och skräp och även där en ölburk. Jag tog mej även en titt på min bil som någon har hällt någon form av vätska på. Så förbannad som jag var imorse har jag då fan inte varit på jävligt länge. Däcket var nyblött och även ena bakdörren var nyblöt med istappar och helt fin is på. Är det öl eller är det någon jävel som slått en pink på min bil?!?! Hur som helst så vet jag att det inte kan vara folk här när inte jag har koll iaf. Usch. Härdanefter kommer ingen hit om inte jag är vaken och kan se till att det inte händer igen. Jag ska inte behöva stå och hålla vakt och svansa efter alla.

 

I måndags började lärcenter igen :/ Det var ruskigt tråkigt! Upprop 8.30 och sedan sluta typ 2 minuter över 9. Vi missade PRECIS våran buss hem, självkart! Den skulle gå 9.05 och vi hade aldrig hunnit på de stackars minuterna, typiskt. Vi fick gå runt i stan och göra ingenting till 11.05. När klockan närmade sig våran buss så knalla vi till busshållsplatsen och väntade, men bussen kom inte! När klockan var 11.20 så kom en buss med texten "sandhems bussresor" eller liknande som stannade och släppte av någon. Personen frågade om vi skulle mot Ulricehamn, vilket vi skulle och hon sa då att det var bussen vi skulle åka med för detta var en reservbuss då den andra gått sönder. Vi hoppade på den och vi slapp betala för det fanns inga apparater för betalning vilket var positivt, sparade 40 spänn :P

Idag var det samma visa ännu en gång. Vi kom till lärcenter och fick klart för oss att vi slutade lika tidigt som igår även idag. Sambon frågade om vi inte kunde sluta typ 2 minuter i 9 denna gången så vi kunde hinna med våran buss hem. Han skakade bara på huvudet och sa att den bussen kunde vi glömma för den kommer vi inte hinna med. Vi slutade 8.50 och jag tänkte att det var ju toppen för då hinner vi ju utan problem! Men nej då säger de att vi ska på ett möte med skolans mest dryga snubbe! ÅHNEJ, kan det bli värre?!
Under tiden ska de byta ett par ord med folk innan man kunde gå dit vi skulle och då kommer en i gruppen och frågar om bussen går 9.05 och jag ville ju gärna se till att hon missade den så hon också skulle få vänta till 11.05 men då kläcker hon ur sig "Nu tar jag den och åker hem. Jag ska åka hem. Hejdå" Var det så jävla nödvändigt att jävlas? Jag menar upprepa "åka hem". Blää.
När coacherna var klara svansade vi efter in på ett rum där det visade sig att vi inte skulle ha möte utan att vi skulle boka en jävla tid för drygskaftet! Det tog 2 minuter ungefär. Men vi kunde ändå inte gå efter det utan då ville de veta massa saker och mitt i allt kom det folk och skulle avbryta för att de inte kunde vänta på sin tur.
När klockan blev 9.12 ungefär så kunde vi lämna lärcenter och då hade i ju ganska precis missat bussen. Vi knallade ner till ica och handlade frukost som bestod av yoghurt, loranga och donuts. Vi satte oss i väntsalen och käkade. När vi var klara så var det en timme kvar tills bussen skulle åka så vi fick sitta lite och göra inget en stund, sedan röka, sedan in igen och sitta på en ny plats för en sluskig gubbe hade tagit våran plats.
Inte en kotte fanns det som man kände till heller så det fanns ju ingen mer att fördriva tid med heller. Väl fem minuter innan bussen ska gå så dyker det upp ett bekant ansikte. Mitt i förbifarten sliter hon tag i mej och vi snackar i sådär en 2 minuter innan jag måste bege mej ut till bussen.
Resten av dagen har vart bra, men typiskt att den skulle starta kasst!

Det blev en väldigt lång text! Så de kommande händelserna kommer jag att skriva om en annan dag när jag inte har något vettigt att skriva så jag kan fylla ut även en annan dag :) Så ni som är nyfikna får hålla ut lite till ;) Imorgon kommer jag nog inte skriva eftersom jag och min älskling har vart tillsammans i 2½ år så det blir nog en M hjärta D dag för oss <3
Nu ska jag ta ut Scooby och sedan blir det sängen med kvällsmat framför bygglov :)
God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0